Muziek; Het Totaalpakket

Vormgeving, artwork, muziek; het totaalpakket, ik blijf er een zwak voor hebben. Ik weet nog hoe ik als tiener op ontdekkingstocht mijn vinger langs platen of cd’s in de kortingsbakken liet rollen. Voor een habbekrats ging ik dan naar huis met albums waarvan ik mij alleen had laten vatten door de hoes. Zo belandden Ani Difranco, The Nymphs, The Cars, The Pizzicato Five, Daisy Chainsaw, Andrew Dorff en velen andere in verschillende formaten in mijn platenkast. Gekozen op de eerste tinteling die de hoes, de vorm van de doos of de bijgevoegde posters mij gaven. Soms was het zelfs de geur – ja, platen hebben een geur, soms zelfs heel bewust gegeven – die mijn verslaving de noodzakelijke prikkel tot aanschaf gaf. En dit zelden met teleurstellend resultaat.

LEES HIER VERDER


Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Achtergrond, De Jaap, Opinie

Geef een reactie

