Creatief met kurk. Uhm.. Vinyl!!

Black Friday. Normaliter zou ik moeten overlopen van enthousiasme, een dag ter ere van de door mij zo geliefde geluidsdrager gevierd op de plek waar ik vaker te vinden ben dan in de kroeg. Een dag waarop de platenzaak wordt overspoeld met speciale items in gelimiteerde oplage, speciaal voor de liefhebber van de fysieke drager bij uitstek; het vinyl. Een initiatief dat ik enkel kan toejuichen. Vandaar ook dat ik afgelopen vrijdag, 25 november, even binnen viel bij mijn lokale platenpusher, Sounds, in Tilburg.

Prijskaartjes
Om mij daar vervolgens enigszins teleurgesteld te vergapen aan het aangebodene en te verbazen over de prijskaartjes die daar aanhingen. Een boxset van Janis Joplin, The Wall uitgevoerd in 7”s, een doosje met singles van The Yardbirds, herpersingen van John Lennon, Bob Dylan, een single met fotoboek in – ja, een mooie – metalen box van Syd Barrett en de vier singles van Nevermind op 10” in een opvallend blauwe doos (voor een schappelijke 85 euro). Een muur vol dinosauriërs en overleden helden.

 LEES HIER VERDER

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder De Jaap, Opinie

Geef een reactie

