Lana del Rey verliest zichzelf in de roem die ze cadeau kreeg

Toen ik een kleine jongen was, wilde ik in een rockband spelen. Zanger wilde ik worden. Voor de weekviering beklom ik daarom regelmatig met mijn schoolvriendjes het podium. Drumstel geconstrueerd van krukken uit het handvaardigheidslokaal, doodshoofden getekend op een groot vel als basdrum en een paar stokken en tennisrackets die fungeerden als gitaren, maakten het plaatje compleet. Leren laarsjes van mijn moeder aan om het helemaal af te maken.

Op tv had ik gezien dat je dan als een bezetene over de bühne moest rennen, dus deed ik dat. Bij een playbackshow ging ik zelfs, met die oude leren laarsjes van mijn moeder – op de jurytafel staan. Rook en Rool! We speelden rockbandje, leuker dan oorlog. We deden alsof we Goens en Roozes waren, zongen liedjes van The Beatles achter in de bus of speelden tot in de treuren Wish You Were Here op onze platenspelers terwijl we in iets wat op Engels leek de tekst meebrulden. We speelden bandje en droomden dat we dat ooit echt mochten doen.

Uitglijden onder de warme lamp

1 reactie

Opgeslagen onder De Jaap, Opinie

Een Reactie op “Lana del Rey verliest zichzelf in de roem die ze cadeau kreeg

  1. Pingback: Incubated XL in 013 en Cul de Sac | tjeerdvanerve

Geef een reactie

