Guido Belcanto – Een Man Als Ik

Al enkele decennia rollen er gebroken harten, schimmige kroegen, zwervers en beschadigde zielen over de lippen van Guido Belcanto, vertolker van het levenslied en chansonnier. Maar pas de laatste jaren staat hij in de kijker in Nederland.

Opgepikt door Lucky Fonz III, die hem onder andere onder aandacht bracht bij Kees de Koning, die hem vervolgens tekende voor hiphoplabel TopNotch. De wedergeboorte van de Belgische liedjesschrijver die met Een Man Als Ik inmiddels toe is aan zijn tweede leg bij dat label.

Rijker georkestreerd dan de voorganger Ik Zou Mijn Hart Willen Geven, is Een Man Als Ik een vollere plaat geworden, die met alle toeters en bellen met enige regelmaat in bombast floreert. Met De Zonde Die Ik Nooit Beging begint Belcanto de plaat nog redelijk ingetogen, maar al snel komen hier groots aangezette strijkers om de hoek kijken.

 LEES HIER VERDER

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder CD recensies, CD Recensies NU.nl, NU.nl

Geef een reactie

