Gastblog ‘Nummer van de Dag’: Een Ode aan het Zwarte Goud

Koffie en ik, wij gaan al een jaar of twintig samen. Steeds intenser, steeds hechter en met steeds verder gaande gevolgen. Ik kan me nog goed de eerste bak koffie herinneren. Uit school was ik met Daan de Beer naar zijn huis gegaan. Dat deed je vroeger, zonder je ouders iets te laten weten bij een ander langsgaan. Geen probleem ook, als je maar voor etenstijd thuis was en niets deed wat verboden was. Maar goed, ik was dus bij Daan waar we niets deden wat verboden was en zijn moeder bood koffie aan. Niet dat wij koffiedrinkers waren, maar thee moest ze eerst zetten en koffie had ze. Beu van alle sloten thee die ik tot dan toe had gedronken zei ik ja en mixte het zwarte goedje met de nodige koffiemelk en meerdere blokjes suiker – net zoals Daan deed – en goot het grauwe, grijsbruine en dampende drankje naar binnen.

Koffie, koffie en nog eens koffie

LEES HIER VERDER

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Achtergrond, Konkurrent

Geef een reactie

