De cultuur van de atheïstische katholiek

Op mijn elfde was bij mij de kogel door de kerk. Mijn besluit lag in het verhaal van mijn oppas, die – in mijn beleving – letterlijk de kerk uit was gelopen toen zij begreep dat haar homofiele zoon niet welkom was in het huis voor iedereen; van dat homofobe instituut wilde ik geen onderdeel zijn en de dappere daad van mijn oppas werd door mij met een kleine stapje gevolgd. Ik liet mijn ouders weten dat ik geen behoefte had aan het laatste initiatieritueel dat moest volgen op de Heilige Communie, het vormsel, en dat we wat mij betreft met Kerst ook niet meer naar de kerk hoefden te gaan.

LEES HIER VERDER

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Achtergrond, De Jaap

Geef een reactie

