Stubborn Heart, iemand nodig?

Trage, haast achteruit hobbelende beats, een zwoele met treurnis geladen stem in een donkere elektronische sfeer. Ik kan hier met allerlei prachtige termen gaan gooien, iets met dubstep, minimal, pop, postdubstep, of een bak aan vergelijkingen optrekken waar dan The XX, James Blake, James Woon en vergelijkbare R’n’B, dubstep en soul minimalisten uitrollen. Prachtig allemaal dat ik dat kan, even pochen met alle termen die ik heb geleerd en paraderen met alle platen die ik ooit heb gehoord. Maar ik kan ook een video plaatsen. Liefst met in hoofdletters en met uitroeptekens dat Stubborn Heart, een duo uit Engeland, een prachtige popplaat hebben gemaakt. Eentje met een ziel, eentje met tranen, maar vooral eentje met een krachtig eigen geluid. PosthiphopRnBDubstepTriphopSOULwhateverisme voor mensen met een hart vol empathie en een hoofd dat anders wil.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder CD recensies, Konkurrent, Le Guess Who?, Sgaaflijst, Sounds Tilburg

Geef een reactie

