The Postal Service – Give Up, Tenth Anniversary Deluxe Edition

Een vriend van de vriendin van een vriend opende die avond een kroeg op het Piusplein in Tilburg. Onontkoombaar dus dat we na een lange dag werken in het lokale poppodium ons in het studentenleven van het Hart van Brabant gingen mengen.

De hel. Een studentenkroeg met dito publiek en dito muziek. Plat, inhoudsloos vermaak gevierd door onze toekomstige bestuurlijke en intellectuele elite. Al snel was duidelijk dat wij uit de toon vielen, zwart textiel om ons lichaam en de lange haren rustend op onze rug of in een staart gebonden.

Uit de toon
Ik bestelde drie bier, een voor hem, twee voor mij en sloeg de helft van zijn bier uiteindelijk ook nog achterover. Nauwelijks vijftien minuten later stonden we weer buiten. We waren geweest, het was gezien en we hadden het overleefd. Een vreemde in mijn eigen stad moest ik denken aan een van mijn favoriete nummers van Give Up, het enige album van The Postal Service dat toen nauwelijks een jaar uit was. Haast geschreven als soundtrack van dat moment van totale vervreemding.

This place is a prison, these people aren’t your friends

LEES HIER VERDER

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder CD recensies, De Jaap, Konkurrent

Geef een reactie

