Incubate 2013, dag 4.3

“Hoe ben ik hier beland?” Het is die vraag die Earth MK. II bij mij losmaakt. “Hoe ben ik hier beland?” en “Hoe kom ik hier weer weg?”, twee vragen dus eigenlijk. Het is me in de afgelopen negen jaar wel eerder overkomen dat ik een act op Incubate (voorheen ZXZW) niet begreep of dat ik dacht dat het niet meer was dan een kunstzinnig ingepakte gimmick, maar Earth MK. II begrijp ik maar al te goed. Het is de zoveelste Ashbury Haight retro-1968- psychedelische-pop-cover-kopie band die de revue passeert. En ik sta er naar te kijken, tenen krom getrokken in mijn schoenen. Alles aan het Nederlandse kwartet lijkt gemaakt oom te klinken “als”. Zelfs de grapjes zijn pijnlijk ingestudeerd. Alles. Nou, alles behalve de gitaar dan. Daar is eerder te weinig aan gedaan en staat in het meest gunstige geval in een andere toonsoort dan de toetsen. Dus ik wil weg.

LEES HIER VERDER

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder De Jaap, Incubate, Nederland

Geef een reactie

