Interview Richard Buckner The Post Online

In de trein onderweg naar Amsterdam vraag ik mij af wat voor verhalen Richard Buckner achter de gezichten in de spitsvolle coupe zou vinden. Een paar grauwe, doorleefde hoofden omringen mij. Allen op hun pad richting huis, koffers, aktetassen en verweerde rugzakken tussen de benen, een enkeling al vast met het eerste blik van de dag in de handen, €1,75 voor halve liter bij de Albert Heijn To Go.

Buckner is in staat om deze anonieme gezichten, mensen in de massa met al hun klein en groot leed, in abstracte halen en impressionistische frase leven in te blazen. Ja, ik herhaal mijzelf hier. Dit schreef ik ook al de recensie van Our Blood uit 2011 en benadrukte ik in andere bewoording weer in mijn verhaal naar aanleiding van Surrounded eerder dit jaar.Surrounded, het tiende album van de Amerikaan sinds zijn debuut Bloom in 1994, het is de reden waarom ik naar Amsterdam reis en de reden waarom Richard Buckner vanavond in De Roode Bioscoop in Amsterdam optreedt.

LEES HIER VERDER

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder De Jaap, Interview, Konkurrent

Geef een reactie

